
“Ульяновськ” намагався наздогнати авіаносці ВМС США, але виявився надто дорогим проєктом для Росії.
Авіаносець “Ульяновськ” так і не був введений в експлуатацію / Колаж УНІАН, фото – скриншот, wikipedia.org
Авіаносний крейсер “Ульяновськ” став амбітною спробою СРСР створити свій атомний суперкорабель, який зможе конкурувати з авіаносцями ВМС США. Проте цей проєкт виявився провалом через важку економічну ситуацію.
Про це розповів американський журналіст Калеб Ларсон, який висвітлював війну в Україні для західних читачів, у своїй колонці для видання 19FortyFive.
Він нагадав, що будівництво “Ульяновська” було розпочато у 1988 році. Цей авіаносець мав вміщати близько 70 літаків і використовувати стартові катапульти, як і американські авіаносні крейсери.
Відео дня
“Ульяновськ” виявився дуже дорогим проєктом. З 1989 по 1991 роки аж до розпаду СРСР сталася економічна криза, через що на будівництво авіаносця вирішили не виділяти гроші. Тому 1992 року корабель розібрали на частини, щоб звільнити місце для комерційних суден.
Ларсон звернув увагу на одну статтю, яка була написана на початку 1990-х років про “Ульяновськ”. З неї він виокремив те, що капітальний ремонт авіаносця не входив до списку питань, щодо яких сперечалися уряди Росії та України. Натомість вони були зосереджені на майбутньому двох недобудованих авіаносців у Миколаєві – “Варяга” і ще більшого “Ульяновська” з водотоннажністю близько 75 000 тонн і атомною силовою установкою.
Журналіст зазначив, що Росія вважала ці авіаносці своїми, оскільки вона оплатила їхнє будівництво. Водночас Україна заявляла, що недобудовані кораблі на Чорноморському суднобудівному заводі належать їй. У будь-якому разі, роботи над цими двома авіаносцями були припинені приблизно в листопаді 1991 року.
У статті в журналі Naval War College Review було процитовано думку представників ВМС США про радянський проєкт авіаносця, коли він тільки перебував на етапі будівництва.
“Радянський флот абсолютно не має досвіду і традицій у проведенні операцій з великими авіаносцями. Їхня внутрішня структура більш жорстка і більш формальна, ніж наша, і з набагато меншою підготовкою на робочому місці, особливо для рядового складу. Буде дуже цікаво поспостерігати за часом підготовки, завантаженням палуби і кількістю жертв”, – ідеться в статті.
Читайте також:
Україна вдосконалює ракетне озброєння: експерт назвав перспективні зразки
США шість разів втрачали свою ядерну зброю: як і коли це відбувалося
“Безпрецедентна загроза для США”: Китай заявив про гіперзвукову ракету “повітря-повітря”
Також у цій статті представники ВМС США засумнівалися в тому, що радянський флот зможе наблизитися до умов експлуатації та ефективності американських авіаносців. Розпад СРСР став “останнім цвяхом у кришку труни” атомного суперкорабля, підкреслив Ларсон.
Інші провальні проєкти РФ
Раніше американський журналіст Калеб Ларсон розповів про те, як російські бойові крейсери класу 1144 “Орлан”, такі як “Адмірал Нахімов”, стали непридатними для сучасних воєн. Незважаючи на це, Росія намагається дати колись грізним кораблям нове життя.
Крім того, Ларсон пояснив, що не так із російським винищувачем МіГ-23. За його словами, цей літак був промовистою ілюстрацією радянського підходу, в якому наголос робився на кількість, а не на якість.
Вас також можуть зацікавити новини:
- Росіяни втратили дорогу РЛС “Небо”: Defense Express пояснили, чим вона особлива
- “Небезпечніший за попередників”: РФ представила новий ударний дрон (фото)
- “Досягли стелі”: експерт сказав, скільки ракет на місяць здатна виробляти Росія